Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

6oς Σταθμός: Marc Chagall και Γαλλία

Επόμενος σταθμός μας η Γαλλία και ο ζωγράφος Marc Chagall! Ωστόσο, ο ζωγράφος ήταν Ρωσικής καταγωγής αλλά το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής του περιόδου το πέρασε στη Γαλλία όπου ουσιαστικά έζησε, εργάστηκε και πέθανε, γι΄αυτό και για τον περισσότερο κόσμο είναι ταυτισμένος με τη χώρα αυτή.
Αφού γνωρίσαμε έργα του ζωγράφου από το διαδίκτυο και βιντεάκια στο youtube,  μιλήσαμε για την τεχνοτροπία του, τα χρώματα που χρησιμοποιεί και τα αγαπημένα του θέματα. Στα παιδιά άρεσε το γεγονός ότι οι ζωγραφιές του μοιάζουν με παιδικές, είναι χαρούμενες, με φαντασία σαν να βγήκαν από όνειρα! Σταθήκαμε περισσότερο σε δύο πίνακές του: "στο τσίρκο" και "στους μουσικούς".
 




Αφού παρατηρήσαμε τον 1ο πίνακα, τον περιγράψαμε και διαπιστώσαμε τι μπορεί να δει κανείς σε ένα τσίρκο. Κανένα από τα παιδιά δεν είχε ποτέ παρακολουθήσει παράσταση τσίρκου οπότε δεν μπορούσαμε να ανατρέξουμε σε πρότερες εμπειρίες. Κάποια παιδιά όμως είχαν παρακολουθήσει κάποιες παρατάσεις ακροβατών και ταχυδακτυλουργών στην τηλεόραση. Οπότε παρατηρώντας τον πίνακα και από όσα γνωρίζαν αναφερθήκαμε στα επαγγέλματα του τσίρκου και στη διάταξη του χώρου. Βέβαια, δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στο γεγονός ότι πολλά από τα ζώα που συμμετείχαν σε παραστάσεις συνήθως τα κακομεταχειριζόταν προκειμένου να κάνουν τα κόλπα τους και γι΄αυτό πολλά τσίρκα  έχουν πλέον σταματήσει να λειτουργούν. Ήταν μια ευκαιρία να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στην κακομεταχείριση των ζώων, τους λόγους και τις συνέπειες. 
Στόχος μας όμως ήταν να αντλήσουμε χαρά από το θέμα και έμπνευση για δημιουργίες και παιχνίδι.
Είδαμε ένα δείγμα αληθινής παιδικής παράστασης στο youtube, που στάθηκε αφορμή για παιχνίδια και παραστάσεις από τα ίδια τα παιδιά στο δικό μας Νηπιαγωγείο.
 

Δόθηκε στα παιδιά το μισό από τον πίνακα του ζωγράφου και κλήθηκαν να το συμπληρώσουν. Ακολουθεί ένα δείγμα από αυτά:




Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε ζωγραφική αναπαράσταση 2 από τους πίνακες του ζωγράφου με θέμα το τσίρκο και πραγματικά τα έργα των παιδιών ήταν ανεπανάληπτα! Να κάποια από αυτά:







 
Φυσικά, φτιάξαμε τους κλόουν και τους ακροβάτες μας, με τα δύσκολα και εντυπωσιακά κόλπα τους!



                                                             



 

 Και μια και διανύαμε περίοδο Αποκριών βρήκαμε ευκαιρία για πολλές μεταμφιέσεις χετικές με το Τσίρκο. Έτσι, γίναμε:
  • ΚΛΟΟΥΝ

 
Με ελεύθερη επιλογή υλικών και τεχνικής, παρεμβαίνοντας στις φωτογραφίες τους, τα παιδιά με όπλα τη φαντασία και το μεράκι τους φτιάξαν τα προρτρέτα τους ως κλόουν.










Κατασκευάσαμε τα δικά μας παζλ και φακέλους για το κάθε παιδί ώστε να βάλουμε μέσα τα κομμάτια και να τα πάρουν στο σπίτι.

 
 Φτιαξαμε "κλοουνρολόγια" και μάθαμε να λέμε την ώρα. Οι ιδέες είναι από κάποιο ιστολόγιο που δυστυχώς δεν θυμάμαι.
 -
 
Μάθαμε το τραγούδι :
Η ζημιά
(από το βιβλίο της Ειρήνης Γενειατάκη Αρβανιτίδη “Από της Χαράς τη Χώρα”, τεύχος 1)
Παραπάχυν’ ένας κλόουν,

μια φορά καλέ παιδιά
και του ήρθανε τα ρούχα, 
της παράστασης στενά.
Σφίγγει, σφίγγει το ζωνάρι
και τεντώνει τα κουμπιά,
παίρνει φόρα και ορμάει
κι η παράσταση αρχινά.
Με το νούμερο το πρώτο,
κρακ, πετιούνται τα κουμπιά
και του φάνηκε του δόλιου,
η χοντρή του η κοιλιά!
Με το νούμερο το άλλο,
φίλοι μου, τι να σας πω,
σκιστηκέ το παντελόνι
και του φάνηκ’ ο ποπός.
Ξεκαρδίστηκαν στα γέλια,
γέροι, νέοι και παιδιά
κι από τη ντροπή του κλόουν
δίαιτ’ αυστηρή αρχινά!
καθώς και τον "Παλιάτσο".

  • ΑΡΛΕΚΙΝΟΙ

Με την ευκαιρία του Αρλεκίνου και του Ακροβάτοι ξαναθυμηθήκαμε το γράμμα Α και το ντύσαμε Αρλεκίνο.
 

  •  ΖΩΑΚΙΑ








                                 






Παρακάτω παραθέτω κάποια από τα φύλλα εργασίας που ετοίμασα για τα παιδιά και το πατρόν για τους ακροβάτες.
 


Τέλος, κάποιους από τους πίνακες τους έκανα puzzles στο jigsawplanet και τα παιδιά παίξαν με πολύ χαρά και ανυπομονυσία!

ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ




2 σχόλια:

  1. ΥΠΕΡΟΧΑ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για τα καλά σας λόγια πάντα, μας δίνουν δύναμη!

      Διαγραφή